dimecres, 7 de març del 2012

...

Potser hauria d'arraconar la ciutat
aquest hivern feixuc que em trepitja
la son quotidiana.
Arraconar fums i feina
el fred de l'esmorzar fred
la famolenca angoixa del cafè
i les hores ja viscudes
les maleïdes hores que em pugen
cames amunt
que em formiguegen a la pell
hores sempre viscudes del demà
de l'ara.
Potser hauria de deixar de banda
tota aquesta roba acerada
sense pluges
la olor de l'esguard
amb el seu bagatge mortuori.

I buidar-me!
Sentir un no-res arraulit
com quan et tremola el cos
amb un calfred sota l'abric.
O com quan bressoles un infant
i tot és en ell.
Així
buit
viure des d'aquesta naixença
sense fregar la vida.

Saber el mar sense que m'esquitxi l'escuma
veure els velams a l'horitzó
i contar els dies per albades i pescadors
Saber els carrers
amb altres velocitats
sense sentir el pes de l'asfalt sota els peus.
La ciutat lleu
i sense direccions.
Els carrers tots es dirien d'enlloc
i les places rajarien fonts fins a vessar
tota brutícia.
Sense rancor.
Ans la mort seria un vianant vestit de dies
no em prendria res
no tinc res
no tindria cap lligam amb les absències
i el dolor em seria impossible d'aprendre.

Sense rancor, ans no prendria cap pell
només saber el cos nu
el batec del ventre
la vall tendre del teu melic
i l'escalfor del teu sexe i els teus llavis.
Els teus mugrons erectes
no em farien mal,
sense records d'estima.

Però duc als peus les algues tremoloses
d'un mar que ara puc anomenar germà
ans duu al seu ventre el batec del meu dolor.
I porto a les mans el quitrà fosc dels pous
immesurables
dels carrers de la feina i la ciutat,
Una immediatesa estúpida per ser-hi
haver de ser-hi
de complir les esmolades promeses que mai vaig fer.
I sé i em besen i em prenen totes les absències
em frega el rancor des d'eixutes places
i la mort em batega a les entranyes
estirant els braços i omplint-me
d'aquella altra buidor
bruta.

Tanmateix
estimada
si m'esquitxa la mar
i sé els noms dels carrers de la meva ciutat.
Si puc recordar els noms de tots vosaltres
que ja no sou
i encara puc somriure amb el record de vostre riure.
Si sé que no puc escapolir-me
de la mort
ni en la vida.
Si tot això ho he viscut
estimada
on són les mans
que ploraren desig a la teva pell?
On l'esguard damunt el teu cos nu?
On els llavis
que et besaren els mugrons erectes?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada