dijous, 12 d’abril del 2012

Mans


Hi ha aquestes mans
vull dir que les podeu veure sense artificis
mans eixutes
encara serven la remor de la trencadissa
d'estimbats vidres i vinclats capvespres
Hi ha aquestes mans
senzilles podeu dir, com totes les mans
amb les seves buidors de mar
que tastaren aprenent la sal
unes mans que un dia varen ser de sorra
mans d'infant ajagut a trenc d'estiu.
Podeu escriure molt
d'aquestes mans
i ajupir el cap i mirar-vos les vostres
de mans.
No-res, dits, ungles, pell
no sé que s'esperen d'unes mans.
Però jo sé que les meves voldrien arrabassar el mar
anhelen poder estimar un cop
només un ínfim instant de vida aquella pell
amb tendresa extrema
dolorosa.
Sé que les meves mans no poden aturar les busques
les incessants busques de la llum i la nit
i em desvetllen en la matinada
enfonsades a les entranyes del buit
Les meves mans em cerquen
i sempre em troben on no haig de ser
amb un petit forat
com un oasi transparent al meu cos.
Les meves mans no saben que manca per aconseguir
la lleugeresa del meu batec
la lleu parpella del somni.
Esguard aquesta eixuta pell
tremolosa
i colgo el rostre dins el bressol
d'aquestes mans

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada